Komplexní opravy hlav motorů

Svařování hliníkem, renovace hliníkových dílů

Drobné kovoobráběcí práce

Mytí hlav a dílů motorů v průmyslové pračce

Repase hlav výměnným způsobem

Soustužení brzdových kotoučů a bubnů

Komplexní opravy hlav motorů



Tlakové zkoušky hlav motorů
 


    Provádí se pro zjištění, zda hlava po přehřátí či mechanickém poškození nevykazuje trhlinu do vodního systému. Provádí se jednoduchou, ale osvědčenou metodou, jenž částečně napodobuje provozní podmínky. Po natlakování hlavy stlačeným vzduchem se hlava noří do vody a zjišťuje se únik přes případné trhliny. Část případů se řeší též kapilární defektoskopii. Pro většinu typů motorů máme připraveny příruby na zaslepení (viz. foto).

Příruby


Rovnání dosedacích ploch broušením
 


    Hlava válců po demontáží z bloku téměř vždy je zkroucená a prohlá (po přehřátí určitě), popř. jsou v ní otlaky od těsnění. Tzn. , že ji nelze zpět namontovat, protože většina výrobců předepisuje max. nerovnost dosedací plochy 0,02 – 0,05 mm. Toho se dosáhne přebroušením dosedacích ploch na rovinné brusce.

Rovinná bruska Přebroušená hlava

^ nahoru



Frézování sedel ventilů 

    Sedla ventilů opracováváme technologii, jenž je používaná často i v prvovýrobě, tzn. třískovým obráběním tvarovými noži. 
    My toto zajišťujeme pomoci frézy na sedla americké firmy SUNNEN. Sestava sedlo – ventil se poté prověřuje na těsnost podtlakovou metodou a v drtivé většině případů není třeba sedlo dále upravovat (např. zabrušování br. pastou).

Fréza SUNNEN Detail


Podtlaková zkoušečka těsnosti

^ nahoru



Broušení ventilů 

    Broušení ventilů se provádí po očištění a kontrole stavu dříku (opotřebení, křivost) na brusce na ventily.

Bruska na ventily

^ nahoru



Svařování prasklých či poškozených hliníkových hlav 

    V drtivé většině případů těchto závad umíme tuto hlavu zavařit. Trhlina, či poškozené místo je odfrézována a poté vyvařena novým materiálem obdobného chemického složení. 
    Poté je svár obroben do původního tvaru. Následuje kontrolní tlaková zkouška a vložení nových sedel.

Hlava před vařením, umytá Hlava po odstranění sedel




Odfrézované praskliny Vaření hlavy




Zavařená hlava Po opracování a vsazení sedel


Po broušení a frézování sedel

    Na svary námi provedené se vztahuje záruka 6 měsíců. Pokud je u motoru zajištěna normální funkčnost zbylých částí (chladící okruh apod.), je životnost hlavy srovnatelná s novou.

^ nahoru



Opravy-výměna vodítek ventilů 

    Při nadměrném opotřebení vodítek ventilů je nutno tato vyměnit, jinak nelze dosáhnout souososti mezi ventilem a sedlem a tudíž správné těsnosti ventilů, m.j. může docházet k nadměrné potřebě oleje.

Vodítka

^ nahoru



Opravy poškozených závitů 

    Opravy závitů se provádí buď vložením ocelové závitové vložky (např. HELICOIL) při zajištění kolmosti a souososti, tak i vyvařením a následným opracováním.

^ nahoru



Opravy vedení zdvihátek ventilů 

    Po odfrézování poškozených částí a vyvaření se provede opracování do původního tvaru a rozměru.

Vedení zdvíhatek

^ nahoru



Vymezení ventilových vůlí 

    Pokud si zákazník přeje, provedeme též vymezení ventilových vůlí.

^ nahoru



Výměna vadných dílů hlav (ventily, gufera ventilů, zdvihátka, vačky aj.) 

    Pokud jsou tyto díly poškozené nebo opotřebované, provede se jejích výměna za nové po souhlasu zákazníka.

Ventily Gufera
^ nahoru
Novinky pro vás
- HLAVA 1,2 HTP  3V( 6 ti vent, 12 vent)  a jiné výměnným způsobem 
- VW 1,9 Tdi PD vložkování otvorů vstřikovačů
- Soustružení brzdových kotoučů a bubnů (i na počkání)
- Svařování i hořčíkových slitin

  

Proč spolupracovat ?
1. Moderní technologické vybavení
2. Dlouholetá zkušenost
3. Individuální přístup
4. Maximální možná rychlost opravy
5. Kvalitní a odzkoušené ND
6. Široký záběr opravovaných typů

Kontakt
Renovace hlav Ostrava
Ing. REJNOCH Radim
TAVIČSKÁ 268/10
Ostrava – Vítkovice
703 00


telefon:
 602 504 895
 
 

email:
rho.rejnoch@seznam.cz


provozní doba:
Po 7 30 – 16 hod
Út 7 30 – 16 hod
St 7 30 – 16 hod
Čt 7 30 – 16 hod
7 30 – 16 hod

Mimo po domluvě


Created by D3Soft s.r.o.